התשובה לישראלי שהזמין מלון דרך "בוקינג": "יהודים? אתם לא רצויים פה"

בית המלון Apartman Evim בסרביה דרש מישראלי שיבטל את הזמנתו מכיוון שאינו משרת יהודים • ארגון "בצלמו" פנה לבוקינג שבתגובה הסיר את עמוד המלון מהאתר לצמיתות • "מברכים את חברת בוקינג על הטיפול המידי, חובה על כל העולם להתאחד במאבק נגד מגיפת האנטישמיות והשנאה"

משרדי חברת בוקינג // . צילום: צילום: רויטרס

ישראלי שניסה להזמין חדר במלון בסרביה דרך אתר חברת בוקינג נענה בתשובה אנטישמית רוויית שנאה. "יהודים? אתם לא רצויים פה". 

השבוע נחשף כי יהודי שפנה למלון Apartman Evim שבאתר BOOKING.COM קיבל הודעה מבעל המלון שהוא איננו מארח יהודים. כאמור, האדם פנה למלון בבקשה להתארח וניהל דיאלוג עם הבעלים. כאשר הוא נשאל מאיפה הוא מגיע, ענה התייר הישראלי שהוא מישראל ואז נענה בתשובה: "סליחה, היהודים לא רצויים פה. בבקשה תבטל את ההזמנה שלך".

בלגרד, סרביה. תגובה אנטישמית לישראלי שהזמין חדר במלון Apartman Evim, צילום: GettyImages

ארגון "בצלמו" פנה לחברת "בוקינג" בדרישה שיסיר מידית את הסרת האתר מרשימת האתרים ואכן, מבוקינג נמסר שהאתר הוסר לצמיתות. "אנחנו מברכים את חברת בוקינג על הטיפול המידי", אמרו בארגון. "חובה על כל העולם להתאחד במאבק נגד מגיפת האנטישמיות והשנאה".

במכתב הפנייה לחברה צויין כי חברת בוקינג אוסרת כל אפליה ושנאה, וודאי שאמירה כזו איננה רק פשע שנאה אלא אנטישמיות לכל דבר ועניין.

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "אני מודה לחברת בוקינג שנענתה במהירות לפנייתי. האנטישמיות הינה מגיפה כלל עולמית שחמורה לא פחות ממגיפת הקורונה ועל העולם כולו להתאחד נגדה ביד תקיפה. מי ששונא יהודים איננו משתמש בחופש, אלא הינו אדם שמונע משנאה ואנטישמיות חובה לעצרו בכל דרך. על הגופים הבינלאומיים להגיד עד כאן ולמנוע כל אנטישמיות בשטחם".

מטעם בוקינג נמסר: "אנחנו לא סובלים שום צורה של אפליה והסרנו בצורה מיידית את הנכס מהפלטפורמה שלנו". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר