קפיצה ענקית: כמה שווה עמוס לוזון?

הבעלים לשעבר של מכבי פתח תקווה והפועל ראשון לציון רכש חברות והשביח אותן במאות אחוזים, מחזיק בווילה בשווי של עשרות מיליונים ולא נוטש את הכדורגל • הסכומים המלאים בפנים

צפו בחטוף הירש גולדברג פולין בימים יפים יותר ביציעי טדי
נתחיל מהסוף.
 
בעסקים זכה לוזון להצלחה גדולה והונו האישי מוערך בכמה מאות מיליוני שקלים. את דרכו החל כקבלן שיפוצים, ובמהרה החל להשקיע בנדל"ן. את החברה שנושאת את שמו, העוסקת ביזמות נדל"ן למגורים, מסחר ומשרדים, הקים בשנת 1986.
 
בינואר 2016 רכש את השליטה ב"קבוצת א. דורי" תמורת כ-10 מיליון שקלים ולאחר מכן שינה את שמה ל"קבוצת לוזון". את השליטה בחברה הוא מחזיק באמצעות החברה הפרטית "ע. לוזון נכסים והשקעות". באותה השנה רכש גם וילה בארסוף תמורת כ-21 מיליון שקל.
 
את הקשר עם עולם הכדורגל החל ב-1992 אז רכש יחד עם אחיו אבי לוזון את מכבי פתח תקווה מידי העמותה העירונית. במהלך השנים שינו השניים את תפקידם הרשמי במועדון ובזמן כהונתו של אבי לוזון כיושב ראש ההתאחדות לכדורגל בישראל, היה עמוס היושב ראש והבעלים הבלעדי של המועדון. ב-2019 עזב לוזון את מכבי פתח תקווה, ורכש את הפועל ראשון לציון אותה ניהל עד שנת 2023 ובשנה האחרונה ביקש להחזיר את זכויות הניהול לעיריית ראשון לציון.
 
עמוס לוזון, צילום: אלן שיבר
 
השנה האחרונה הייתה מוצלחת במיוחד עבור לוזון בעסקים. על פי דיווחים שונים, קבוצת לוזון הציגה בשנה שעברה שיא בהכנסות וברווחיות הגולמית. הכנסות החברה ברבעון השני ובמחצית הראשונה של 2023 הסתכמו בסך של כ-298 מיליון שקל וכ-456 מיליון שקל, בהתאמה. 
 
אחת הסיבות להצלחה של עמוס לוזון באה בעקבות העובדה שרכש את קבוצת א. דורי. מאז אותה עסקה, ותחת ידיו של בעל הבית החדש, התרחש מהפך: מניית קבוצת עמוס לוזון (לשעבר קבוצת א. דורי) זינקה בשיעור של כמעט 1,500% ושויי החברה האמיר ליותר מ-800 מיליון שקל. 
 
כאמור ביתו של לוזון בארסוף מוערך בעשרות מיליוני שקלים ובשנה שעברה הוא מכר את דירת היוקרה שלו בתל אביב תמורת 30 מיליון שקלים. בתחילה דרש לוזון כ-48 מיליון שקלים עבור הנכס ומי שרכש את הדירה מאיש העסקים הוא רואה החשבון דרור שמוניס שבאחזקתו כמה דירות יוקרה במרכז ומספר וילות בקיסריה.
 
לוזון רכש את הדירה המשתרעת על כל הקומה ה־35 במגדל YOO 1 בשנת 2019 מידי מירב שטיינמיץ, ביתו של איש העסקים בני שטיינמיץ שבעצמה קנתה אותה ב־2006 עבור כ־30 מיליון שקל.
 
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
הוא גם מחזיק בכמה רכבי פאר ובעבר עמדו לרשותו פרארי, פורשה, בנטלי ולמבורגיני ירוקה זוהרת שאותה רכש בכשני מיליון שקלים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר