דגל פלשתין וקריאת "אללה אכבר": תומך חמאס ניצח בבחירות למועצת העיר לידס

מתין עלי, גנן חובב ממוצא בנגלדשי, הפך לאושיית רשת ולמועמד המפלגה הירוקה בבחירות המקומיות • ב-7 באוקטובר פרסם האיש סרטון בו קרא לעוקביו לתמוך ב"התנגדות הפלשתינית"

חבר מועצת העיר לידס חוגג ניצחון עם דגל פלשתין וקריאות "אללה אכבר"

כוכב יוטיוב ותומך חמאס: מועמד המפלגה הירוקה למועצת העיר לידס, מתין עלי, בחר לחגוג את היבחרותו בהנפת דגל פלשתין ובקריאת "אללה אכבר" יחד עם תומכיו במטה הבחירות המקומיות בעיר, הממוקמת בצפון אנגליה.

לאחר  בחירתו של עלי, גולשים זועמים הפיצו סרטון שצילם במהלך טבח 7 באוקטובר בו קרא לציבור ש"לא להאמין לתעמולה הישראלית. ההתנגדות הפלשתינית פועלת כעת". בסרטון, שמתרחש בבוקר בו מחבלי חמאס מבצעים טבח ביישובי הדרום, עלי כבר מגנה את "הפעולה הצבאית הישראלית" ומכנה את ישראל "ישות קולוניאליסטית אירופאית וכובשת".

עלי הפך לדמות מוכרת בזירה העירונית בלידס לאחר שבתקופת הקורונה ייסד בלוג גננות מצליח, בו לימד את עוקביו לגדל ירקות מאכל ופרש את משנתו בנוגע לצורך לחשוף ילדים לפעילות מחוץ לכותלי הבית. עלי אף זכה לפרסום בזעיר אנפין כשיצא בתקשורת המקומית נגד גזענות שחווה, לטענותו, בתחום הגינון.

עלי הוא בן למשפחת מהגרים מבנגלדש ומוסלמי אדוק בדתו. במהלך מערכת הבחירות עלו שאלות על עמדותיו בנושא הקהילה הגאה וזכויות נשים, ורבים ביקרו את המפלגה הירוקה על בחירה באדם בעל תפיסה חברתית שמרנית, שרחוקה מאוד מהקו של המפלגה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר