צו זמני עם אופציה להארכה: כך תתבצע סגירת אל ג'זירה בישראל

הממשלה קיבלה החלטה על סגירת שידורי הטלוויזיה של הערוץ ל-45 ימים בלבד • בנוסף לכך, הציוד התקשורתי יוחרם, אתר הערוץ יחסם וישללו תעודות עיתונאי ישראליות • כמה שעות לאחר האישור בממשלה: שוטרים הגיעו למשרדי הערוץ

סגירת משרד אל-ג'זירה // השימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים

אחרי תהליך ארוך ומייגע שכלל מאבקי כוח עם גורמי ביטחון והיועמ"שית, היום (ראשון), קיבלה הממשלה את ההחלטה לסגור את שידורי תחנת הטלוויזיה הקטארית אל-ג'זירה בישראל.

השר קרעי חתם על הצווים לסגירת אל-ג'זירה

כמה שעות לאחר ההצבעה, נפוץ תיעוד בו נראים כוחות משטרה מגיעים למשרדי אל-ג'זירה את הצו המורה על סגירתם.

את המהלך הוביל בחודשים האחרונים שר התקשורת שלמה קרעי ופעל נמרצות במטרה להביא לסגירת השידורים בישראל בטענה כי זו מפרסמת בערוציה תעמולה שקרית ומדבררת באופן ישיר את ארגון הטרור החמאס.

אולם, על פי הפרטים שיוצאים לאחר החלטת הממשלה נראה כי התחנה ומשרדיה בישראל לא ייסגרו סופית אלא זמנית בלבד. תוקף ההחלטה שהעבירה יהיו ל-45 ימים בלבד - לאחר מכן יוכלו להתחדש בחתימת השר קרעי. הצווים כוללים את עצירת השידורים בישראל, החרמת ציוד תקשורת, חסימת אתרי הערוץ וגם שלילת תעודות עיתונאי ישראליות.

שרי המחנה הממלכתי התנגדו להצבעה היום, בטענה כי הוא עלול לחבל במאמצי התיווך שמפעילה קטאר על ארגון הטרור העזתי, ביחוד בשעות הגורליות של המו"מ לשחרור החטופים המוחזקים בשבי כבר למעלה מ-200 ימים. בשל התנגדותם למהלך לא הופיעו השרים בני גנץ וגדי איזנקוט בישיבת הממשלה שבה הוחלט להעביר את ההחלטה. "הבאת הנושא היא החלטה נכונה בעיתוי אומלל שעלולה לחבל במאמצים למיצוי המו"מ ונובעת משיקולים פוליטיים".

מהנהלת ערוץ אל-ג'זירה נמסר: "ננקוט בכל האמצעים בפני ארגונים בינלאומיים ומשפטיים כדי להגן על זכויותינו והצוותים שלנו. ננקוט בכל האמצעים בפני ארגונים בינלאומיים ומשפטיים למען זכות הציבור לדעת"

לא נכחו בהצבעה. איזנקוט וגנץ, צילום: אורן בן חקון

שר התקשורת שלמה קרעי פרסם בחשבון הטוויטר שלו: "הממשלה אישרה ומיד חתמתי על הצווים נגד אל-ג'זירה. הצווים שלנו ייצאו לפעולה באופן מיידי. עבר יותר מדי זמן ויותר מדי מהמורות משפטיות מיותרות כדי שנוכל סוף סוף לעצור את מכונת ההסתה המשומנת של אל-ג'זירה שפוגעת בביטחון המדינה. לאורך חודשים, עשיתי הכל ואמשיך לעשות הכל כדי שהם לא יוכלו לפעול מישראל עוד".

גם ראש הממשלה הודה לשר התקשרות: "הממשלה בראשותי החליטה פה אחד: ערוץ ההסתה אל-ג׳זירה ייסגר בישראל. תודה לשר שלמה קרעי".

שר האנרגיה, אלי כהן הגיב להחלטה וכתב: "ההחלטה על סגירת ערוץ ההסתה אל ג׳זירה היא צעד חשוב במאבק נגד ההטייה והשקרים. לא נאפשר לתומכי חמאס לנצל את הדמוקרטיה הישראלית ואת חופש העיתונות כדי לעודד טרור".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר