שופט ישראלי ומשקיפים זרים יבקרו את מחבלי הנוח'בה בכלא

כך קבע הקבינט • הדרישה הגיעה מהבריטים, לאור הטענות שהשר בן גביר "מתעלל בהם" • השר לביטחון לאומי תקף - זוהי תגובתו של "גורם מדיני" לדבריו • השר מיק זוהר בביקורת מפתיעה: "החלטה הזויה ואינה מתקבלת על הדעת" • פורום תקווה: ""מזועזעים מהתקפלות הקבינט"

מחבלי הנוח'בה במתקן השב"ס. צילום: דוברות שב"ס

הבריטים דרשו, בן גביר זעם: הקבינט המורחב אישר היום (חמישי) ביקורי בכלא למחבלי הנוח'בה של שופט ישראלי ושני משקיפים זרים. זאת, חרף התנגדות השר לביטחון לאומי.

השר לביטחון לאומי טען שמדובר בהתקפלות לדרישה בריטית, בנזק להרתעה הישראלית, שהמידע יזלוג לחמאס ולרשות שישלמו משכורות לנוחבות ושהמחבלים יתעודדו מהביקורים.

סוער בקבינט. נתניהו בן גביר, צילום: חיים גולדברג/פלאש90, אורן בן חקון

ראש הממשלה קבע שהשיטה והמנגנון וסוג המידע שיעבור ייקבע בדיון נפרד על ידי הקבינט.

בן גביר מסר: "לצערי שוב רה״מ מוביל מדיניות שגויה שפוגעת בהרתעה. ההחלטה היום בקבינט לכפות עלי ביקורים של משקיפים זרים בבתי הכלא שיבדקו את מצבם של מחבלים היא טעות חמורה".

"החטופים שלנו בעזה מקבלים התעללות, לא ביקורים ודאגה לזכויות. הביקורים הללו פוגעים בהרתעה ובמו״מ מול החמאס, מעלים את המורל למחבלים, עלולים להוביל למהומות בכלא, ומעבר לכך זו פגיעה בריבונות הישראלית, ופתח להתערבות בינלאומית בנושאים נוספים בעתיד. שום מדינה שמכבדת את ריבונותה וביטחונה לא היתה מאפשרת לזה להתרחש".

השר מיקי זוהר גם העביר ביקורת מפתיעה על נתניהו: ‏"ההחלטה לאפשר ביקורים אצל מחבלי הנוחבה בזמן שהחטופים והחטופות שלנו נאנקים תחת שבי האויב ואינם מקבלים אף ביקור - הזויה ואינה מתקבלת על הדעת.
‏כל עוד החמאס מסרב לאפשר לצלב האדום לבקר את החטופים - אסור לאפשר ביקורים אצל המחבלים כלל וכלל".

השר מיקי זוהר. ביקורת מפתיעה על נתניהו, צילום: אורן בן חקון

פורום תקווה המאגד משפחות חטופים הצטרפו לביקורת: "מזועזעים מהתקפלות הקבינט המבקש להכניס משקיפים זרים ושופט ישראלי כדי לבדוק את תנאי הכליאה של מחבלי הנוח'בות. ראש הממשלה אמר בקולו לא פעם שמדובר בנאצים של ימינו, הייתכן שהוא זה שמאשר כעת ביקורים בתאי הכליאה שלהם? מדובר בכשלון מוסרי ובפשיטת רגל לאומית.

מיטב ילדינו חטופים כבר 201 ימים במנהרות החמאס, אין מידע עליהם ואפילו תרופות החמאס לא איפשר להכניס. אנחנו דורשים מהקבינט לחזור בו מההחלטה המטורפת הזו ולהתנות את ביקורי המשקיפים הזרים רק לאחר ביקור החטופים שלנו שבעזה."

ח"כ אביגדור ליברמון צייץ בטוויטר: במשך כל היום בכל מהדורות החדשות שמענו שהקבינט המדיני- ביטחוני התכנס על מנת לדון על עסקת החטופים. בסוף הישיבה הקבינט המדיני- ביטחוני החליט לאשר ביקורים אצל המחבלים של כוח נוח׳בה. ממש ממשלת ״ימין על מלא״.

גורם מדיני הגיב לטענות: "ראש הממשלה והקבינט לא מוכנים לאשר ביקור של הצלב האדום כל עוד חטופינו לא מקבלים ביקורים כאלה. עם זאת קבעו ששופט ישראלי ושתי לשעברים בריטים שיקבעו על ידי ישראל יוכלו לעשות בדיקות מדגמיות כדי להוכיח שישראל מקיימת את הסטנדרט הבינלאומי".

השתתף בהכנת הידיעה: איציק סבן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר