נחשף: זהו הסרט הכושל ביותר לשנת 2023

כנגד שוברי הקופות הכי גדולים של השנה החולפת, היא גם כללה לא מעט פלופים עתירי תקציב • דיווח שפורסם באתר הקולנוע האמריקני "Deadline" חושף מה היו שלוש הקריסות הקופתיות הגדולות

"הפלאש", "המארוולס" ו"טירה רדופה". צילום: יח"צ

"ברבי", "האחים סופר מריו: הסרט" ו"אופנהיימר" היו ההצלחות הכבירות של השנה החולפת, אך היא גם כללה כישלונות מוחצים שהסבו לאולפנים שעמדו מאחוריהם הפסדים אדירים ואילצו את חלקם לחשב מסלול מחדש. דיווח שפורסם בסוף השבוע באתר הקולנוע האמריקני "Deadline" חושף מה היו שלוש הקריסות הקופתיות הגדולות של  2023, ואף שלא נרשמו הפתעות גדולות בזהות הסרטים האלה, הדירוג עצמו מסקרן למדי - כמו גם סכומי הכסף האסטרונומיים שכל הפקה איבדה.

כבר לא כאלה מופלאות

אז מה הסרט הכושל של השנה שעברה? המשכון הקומיקס "המארוולס" של אולפני מארוול ודיסני אוחז בתואר המפוקפק. הפרויקט, כך לפי הפרסומים, הסב לאולפני הענק הפסדים עצומים של 237 מיליון דולר, לפי חישוב של 455 מיליון דולר הוצאות גלובליות (כולל פרסום ושיווק), לעומת הכנסות עולמיות של 218 מיליון דולר (כולל הכנסות מהשכרה וממכירה של עותקים פיזיים ודיגיטליים של הסרט). יצוין כי דיסני אמנם השיגה סבסוד של 55 מיליון דולר מממשלת בריטניה על כך שהסרט צולם בממלכה, ולכן ההפסד הנקי הצטמק למעשה ל-182 מיליון דולר, אבל זה עדיין לא מונע מ"המארוולס" להיות הפלופ הגדול ביותר של 2023.

מכיוון שהכישלון של "המארוולס", סרט בנאלי ונוסחתי למדי, היה כל כך גדול, מארוול דחתה את רוב הפקות הקולנוע והטלוויזיה לתקופה הקרובה כדי לעשות סדר בבלאגן. למעשה, "דדפול & וולברין" המצופה הוא הסרט היחיד שמארוול-דיסני יפיצו השנה.

תנסו בלי פלאש

למקום השני הגיע סרט קומיקס נוסף - "הפלאש" של אולפני DC ו-וורנר - עם הפסד של 155 מיליון דולר (הוצאות של 405 מיליון לעומת הכנסות של 250 מיליון). הכישלון של הפרויקט הזה, למען האמת, היה די צפוי, משתי סיבות עיקריות: קודם כל, מדובר באחד הסרטים האחרונים ביקום הקולנועי הכבר לא רלוונטי של DC, שיאותחל בשנה הבאה עם "סופרמן" החדש של הבמאי ג'יימס גאן. הקהל ידע מראש שלא יהיה ל"הפלאש" המשך והשלכות מרחיקות לכת, ואף שמדובר בסרט חביב למדי שהציג קאמבק של מייקל קיטון כבאטמן (וגם את ההופעה האחרונה של גל גדות כוונדר וומן), הכרטיסים העלו אבק בקופות. הסיבה השנייה: השחקן עזרא מילר, כוכב הסרט שגילם את גיבול-העל המהיר בעולם, מעורב בלא מעט שערוריות מטרידות בחייו הפרטיים. הבאזז השלילי סביב מילר, שהקריירה ההוליוודית המבטיחה שלו נגדעה כבר בגיל 31, העיב מאוד על הסרט וללא ספק פגע בהכנסות.

שנצא לפנסיה?

למקום השלישי בדירוג הפלופים התברג - וחבל - "אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל", עם הפסד נקי של 143 מיליון דולר לאולפני דיסני (הוצאות בלתי נתפסות של 516 מיליון דולר לעומת הכנסות של 373 מיליון(. במקרה הזה, ולמרות הכמיהה לראות את הריסון נכנס בפעם האחרונה לנעליו של הארכיאולוג ההרפתקן הנודע, הסרט, שהסתמך בעיקר על גלי הנוסטלגיה, היה פשוט דלוח ומשעמם (לטעמנו לפחות).

את החמישייה המפוקפקת סוגרים פלופ האנימציה "משאלה" (הפסד של 131 מיליון דולר) וקומדיית האימה "טירה רדופה" (הפסד של 117 מיליון דולר), גם הם של דיסני. עובדה מעניינת: מלבד "הפלאש", דיסני חתומים על ארבעה מתוך חמשת הכישלונות הקופתיים הגדולים של 2023, לעומת סרט אחד בלבד בחמישייה המצליחה ("שומרי הגלקסיה: חלק 3", במקום הרביעי).

"המשאלה", צילום: יח"צ

אין ספק שהאולפנים הגדולים בעולם יעשו כמיטב יכולתם לשנות את המגמה בשנה הנוכחית, עם ליינאפ מרשים שמלבד "דדפול" החדש (יולי) גם כולל את "כוכב הקופים: ממלכה חדשה" (על המסכים החל מהשבוע הבא), "מואנה 2" (נובמבר) והפריקוול "מופאסה: מלך האריות". כמו כן, בסוף השבוע דווח כי בדיסני גם שוקדים על סרט חדש בסדרת "הרץ במבוך". שיהיה בהצלחה, הם בהחלט צריכים אותה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר