אורח מיוחד: צפו בחסידן הוורוד שתועד לראשונה באילת

מתנדב של רשות הטבע והגנים הצליח לצלם את העוף, אשר מופיע בישראל מדי כמה שנים, שהגיע מאפריקה לעיר הדרומית • "תמיד כיף לחוות את הטבע ברוב עוצמתו ולגלות מינים חדשים"

חסידן ורוד שתועד לראשונה באילת // צילום: אביב עציון - מתנדב רשות הטבע והגנים

קצת סיבות להתרגש: תצפית ראשונה באילת ונדירה בישראל של חסידן ורוד תועדה בידי מתנדב רשות הטבע והגנים.

מתנדב רשות הטבע והגנים אביב עציון מספר על המפגש הראשון והמקורי: "הזמנתי את המסתור באגם אניטה שבפארק הצפרות אילת כבר בשנה שעברה. בתקופת הנדידה יש ביקוש רב למסתורי הצילום. המטרה הייתה לצלם איות צרעים, שנודדות עכשיו באלפיהן ויורדות לשתות בפארק. איות לא הגיעו, אבל החסידן הוורוד הבודד שהגיע יום קודם בפעם הראשונה לאילת, לאזור פארק הצפרות, ונחת לבקר במסתור, ריגש ביותר".

ברוך הבא. החסידן הוורוד, צילום: חן טופיקיאן - מנהל שמורת האלמוגים באילת

חן טופיקיאן, מנהל שמורת האלמוגים: "הצטרפתי למסתור בפארק הצפרות כדי לקוות שינחתו עופות מעניינים באגם כחלק מהנדידה העולמית. יום קודם לכן שמעתי מאביב שיש פרט של חסידן ורוד באילת. התמזל מזלי ואכן הוא הגיע לביקור באגם בזמן שהייתי במסתור. תמיד כיף לחוות את הטבע במלוא עוצמתו, לגלות מינים חדשים ובוודאי לזכות לתעד אותם במצלמתי. ההתרגשות בשיאה".

אורח נדיר בארץ

דותן רותם, אקולוג שטחים פתוחים ברשות הטבע והגנים, מוסיף: "מדובר במין של חסידת עצים אפריקנית, שפרטים בודדים שלו מופיעים בישראל מדי כמה שנים. ככלל, זהו מין שאינו נודד, אך נראה שפרטים בודדים מצטרפים ללהקות נודדות של חסידה לבנה או מינים דואים אחרים, וכך הם מגיעים מדי פעם גם לישראל.

"החסידן צד בבתי גידול עם מים רדודים. שיטת הציד שלו מבוססת על הנעת הרגליים והחרדת הטרף בבוץ ובמים, וחישה באמצעות המקור. כאשר החסידן חש ביצור שניתן לאכול אותו, הוא מבצע תנועת בזק במקור ומעלה את הטרף לגובה שממנו ניתן לבלוע אותו. באפריקה הוא מקנן על עצים ואפשר לראותו גם בלהקות גדולות".

אורח מיוחד. החסידן הוורוד, צילום: חן טופיקיאן - מנהל שמורת האלמוגים באילת
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר