X

7 פריטים שאתם צריכים להחזיק ברכב שלכם

אפוד זוהר ומשולש אזהרה הם כבר אזרחים קבועים במכוניות של כולנו, אבל יש פריטים נוספים, שלא בהכרח הוכרו על ידי החוק, אך חשוב מאוד שיהיו זמינים לכם למקרה שאיילון חסום או שמצאתם את עצמכם עם מצבר מת באמצע טיול בנגב

אילוסטרציה. צילום: מערכת feedy באמצעות הבינה המלאכותית ideogram

ישראלים מבלים המון זמן על הכביש – ולא פעם נתקלים במצבים בלתי צפויים – החל מתאונות (קלות, אנחנו מקווים) ועד הפגנות שחוסמות את הדרך וגוררות שעות של המתנה בפקקים. כדי שתוכלו להתמודד עם רובם המוחלט של המצבים שיכולים לקרות לכם כשאתם ברכב, ליקטנו בעזרת Claude רשימה של 7 פריטים שכדאי שיהיו לכם תמיד במכונית:

1. ערכת עזרה ראשונה
ערכת עזרה ראשונה מצוידת היטב מאפשרות טיפול בפגיעות מתאונות קלות, תגובות אלרגיות בזמן טיול או בעיות רפואיות אחרות. הקפידו לכלול תחבושות, מגבוני חיטוי, גזה, סרט דביק, תרופות נגד כאבים, מספריים וכל תרופה אישית שאתם או מי מבני המשפחה זקוקים לה. בקיץ, הוסיפו קרם הגנה ותרסיס נגד חרקים.

2. מטען נייד לטלפון
כדי שלא תיתקעו לעולם בלי דרך לתקשר עם העולם (כל עוד אתם בטווח קליטה), כדאי להחזיק ברכב מטען נייד – כזה הכולל סוללה גדולה. זכרו לאחסן אותה בתא הכפפות ומעבר לשכבת בידוד שתמנע ממנה ליהרס ולהתלקח בחום הקיץ הישראלי.

3. פנס
פנס LED בהיר יאפשר לכם לבדוק את המכונית לאחר רדת החשיכה, או לסמן לרכבים אחרים לעקוף אתכם בזהירות. רצוי לרכוש פנס עמיד למים לימי הגשמים, בעל חיי סוללה ארוכים או כזה שאפשר להטעין ברכב. חלק מהפנסים כוללים גם פטיש לניפוץ חלונות לאחר תאונה.

4. כבלים
למקרה שהמצבר מתרוקן ואתם לא מצליחים להתניע, כבלי הזנקה חיוניים להחייאת המצבר מרכב אחר.

5. צמיג חלופי
ודאו תמיד שהצמיג הרזרבי שלכם מנופח כראוי ושיש לכם את הכלים להחלפת פנצ'ר, כגון ג'ק, מפתח ברגים וספריי איטום צמיגים.

6. מים וחטיפים
מים בבקבוק וחטיפים עתירי חלבון בעלי תוקף ארוך, כמו חטיפי גרנולה או אגוזים, הם חובה כדי לשמור על לחות ושובע במקרה של עיכובים ארוכים – במיוחד כאשר מטיילים באזורים מרוחקים או עם ילדים.

7. שמיכה
אנחנו יודעים שבמזג האוויר הנוכחי זה נראה לכם מוזר, אבל בימי החורף, ולמי שנוסע לדרום או להרי ירושלים והצפון גם בקיץ, חשוב להחזיק שמיכה עמידה ומבודדת למניעת היפותרמיה אם מצאתם את עצמכם מחכים לגרר בלילה קריר. מעיל חורף ישן, מגבות עבות או שכבות חמות אחרות יכולות גם הן לשמש לאותה מטרה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר