X

זה הסיוט שעובר על המוני ילדים בני פחות מ-10

מעל חמישית מהילדים מוענשים על ידי ההורים באופן הכולל אלימות פיזית, כך לפי סקר חדש שנערך בבריטניה. האם יש דרך קלה למנוע זאת?

ילד מפוחד בפינת חדר. צילום: מערכת feedy באמצעות הבינה המלאכותית ideogram

תפישות חינוך מודרניות אמנם שיפרו את מצבם של ילדים ברחבי העולם, אך סקר חדש ומזעזע שנערך בבריטניה מגלה כי רבים מהם עדיין סובלים מאלימות פיזית בבית. הסתייענו ב-Claude כדי להביא את התוצאות העגומות.

חוקרים מקולג' יוניברסיטי בלונדון מצאו שיותר מ-20% מהילדים עד גיל 10 במדינה חוו עונשים גופניים, כמו הפלקות, מכות או סטירות מהוריהם בשנים 2020 ו-2021. עבור ילדים צעירים יותר, סביר להניח שהשיעורים גבוהים אף יותר.

"זה קריטי שכל הילדים יהיו מוגנים מפני ענישה פיזית, בכל הצורות וההגדרות", אמרה המחברת הראשית, ד"ר אניה היילמן. "הראיות מראות שהענישה הפיזית יורדת מהר יותר במקום שבו היא אסורה על פי חוק". ההקשר שבו נאמרים הדברים הוא חוקים חדשים שעברו לאחרונה בסקוטלד ובוויילס – שתיים מארבע מדינות הממלכה המאוחדת – ואוסרים ענישה פיזית של ילדים בכל מסגרת שהיא, בין בבית ובין במערכת החינוך. זאת בעוד באנגליה ובצפון אירלנד, המהוות יחדיו 87% מאוכלוסיית בריטניה, הדבר עדיין מותר.

"ילדים ראויים לאותה הגנה מפני תקיפה כמו מבוגרים", אמר סר פיטר וואנלס, מנכ"ל NSPCC (העמותה הלאומית למניעת אכזריות כלפי ילדים). "אנו קוראים לממשלת בריטניה הבאה להביא את האנומליה המשפטית הזו לסיומה באנגליה, אחת ולתמיד". הוא קרא לכל המפלגות שתתמודדנה בבחירות, שצריכות להיערך בזמן כלשהו ב-8.5 החודשים הקרובים, לכלול במצעים שלהם חוקים מסוג זה.

ממצאי המחקר החדשים עולים בקנה אחד עם סקרים שמראים כי 71% מהמבוגרים באנגליה מאמינים שלהכות ילד אינו דבר מקובל. למרות השינויים בעמדות הציבור, עונשים פיזיים ממשיכים להיות מנת חלקים של ילדים בריטים רבים בכל הקבוצות החברתיות-כלכליות, ובמיוחד בקרב ילדים בגיל הגן. בין אפריל 2022 למרץ 2023 סיפק שירות הקו החם לילדים של NSPCC, המכונה "Childline”, מעל 700 שיחות ייעוץ לילדים ובני נוער במצוקה בגלל ענישה פיזית בבית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר