זה אמיתי: נמל התעופה שלא יהיו בו תורים, בדיקות או המתנה ארוכה

שדה התעופה המתוכנן כיום בדובאי מבטיח מסלול קצר ונוח לנוסעים, כאשר כל רישומי הצ'ק-אין, המזוודות והבידוק הביטחוני ייעשו מראש • העבודה על הטכנולוגיות שיאפשרו את זה החלה, והתהליך צפוי להסתיים בעוד כ-10 שנים

הדמייה של נמל התעופה המתוכנן בדובאי

דמיינו נמל תעופה שניתן יהיה להיכנס אליו, להמשיך ישירות לחנויות הדיוטי פרי, בלי לעצור בדרך ומשם פשוט לעלות למטוס – בלי תורים, בדיקות קפדניות והמתנה ארוכה ומייגעת. נמל תעופה כזה אמור להתחיל לפעול בעוד כ-10 שנים בדובאי וכבר עכשיו התחילו לעבוד עליו ועל הטכנולוגיות שיאפשרו את זה.

כל רישומי הצ'ק אין לטיסה ייעשו מראש, אנשים ישלחו את המזוודות לפני ההגעה לנמל התעופה וכך גם בנוגע לבידוק, הכל ייעשה מראש, מרחוק וללא צורך בטיפול בנמל התעופה, למעט מקרים חריגים. "הרעיון הוא שכאשר אתה מגיע לשדה התעופה, יש לך מסלול קצר ונוח מאוד ללכת בו. אתה לא צריך לעצור להגירה, לצ'ק אין, לאבטחה, מכס או כל דבר אחר. אנחנו רוצים לתת את הכוח ללקוח להחליט מתי הוא רוצה לעצור בחנות לקנות משהו או לאכול ארוחה במסעדות או ליהנות ולהירגע בטרקלין", אמר פול גריפית', מנכ"ל נמלי התעופה של דובאי.

נמל התעופה DXB, צילום: רויטרס

נמל התעופה "ללא נורות אדומות", כך כינה אותו גריפית', יהיה נמל התעופה אל מכתום שבדובאי והוא ישתנה בזכות טכנולוגיות תעופה חדשות שיוטמעו בו, כך לפי אתר חליג' טיימס האמירותי, בו פורסם גם הראיון עם גריפית'. נמל התעופה אל מכתום צפוי להיות הגדול ביותר בעולם, והוא ישתרע על פני 70 קמ"ר.

למרות גודלו, מבטיח גריפית' כי התכנון הקפדני יאפשר התניידות נוחה וקלה ולא יהיה צורך בהליכה ארוכה במיוחד כדי להגיע ליעד. כמעט כל התנועה בדובאי תועבר לנמל התעופה אל מכתום שיוכל להכיל תנועה של כ-260 מיליון נוסעים בשנה.

נמל התעופה DXB הגדול בדובאי כיום, צילום: רויטרס

כל התהליך כאמור, צפוי להסתיים בעוד כ-10 שנים, מה שאמור לחזק באופן משמעותי מאוד את כוחה של איחוד האמירויות ודובאי בפרט בכל הנוגע לתעשיית התעופה העולמית. המהלך יבוצע בכמה שלבים, כיוון שנכון להיום, נמל התעופה הגדול והפעיל יותר הוא DXB, אותו רבים מהישראלים מכירים מקרוב והוא יכול להכיל כ-120 מיליון נוסעים בשנה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר