כיבוש אירופה: כך עשויה איטליה להשתלט על ליגת האלופות

תוצאות השבוע במפעלים השונים הבטיחו לסריה אה נציגה חמישית בצ'מפיונס (36 קבוצות בעונה הבאה) • אם אטאלנטה או רומא יניפו את גביע הליגה האירופית, מספר הנציגות מארץ המגף יכול להגיע לשש

שחקני לברקוזן חוגגים אליפות היסטורית

לילה איטלקי שמח מאוד. ערב המשחקים וההצלחות בליגה האירופית ובקונפרנס ליג שלח את נציגות הסריה אה לסוף שבוע של חגיגות, והכל בגלל המבט קדימה, ולמרות שאין ולו איטלקית אחת בחצי הגמר ליגת האלופות. ראשית כמובן מדובר באפשרות לאבל של ארץ המגף - זכיות בליגה האירופית ובקונפרנס ליג -  ושנית, מספר הנציגות הגדול בליגת האלופות בעונת 2024/2025.

כידוע, בעונה הבאה ליגת האלופות מתרחבת ל-36 קבוצות, משמע הגדלת מספר הנציגות בחלק מהליגות, גם הבכירות. הישגי האיטלקיות, ששלחו שתי נציגות לחצי גמר הליגה האירופית (רומא ואטאלנטה) ונציגה נוספת לחצי גמר הקונפרנס (פיורנטינה), וצבירת הניקוד בהתאם, הבטיחה להן נציגה חמישית בליגת האלופות. אבל זה לא נעצר כאן.

אוהדי אטאלנטה. אופטימים אחרי ההישג מול ליברפול, צילום: רויטרס

 

הזוכה בליגה האירופית מבטיחה לעצמה גם היא כרטיס לליגת האלופות, וסיכוי לא קטן שהשנה ייערך במפעל השני בחשיבותו גמר כל איטלקי. במידה ורומא או אטאלנטה יניפו את הגביע הזה, ולא יסיימו בין חמש המקומות הראשונים בסריה אה, "המשלחת" האיטלקית לליגת האלופות בעונה הבאה תצמח לשש נציגות. 

במקביל, גם בבונדסליגה יכולים להבטיח חמש נציגות בליגת האלופות, בהתאם להישגים של באיירן מינכן ודורטמונד בסיום העונה הזו. שתיהן העפילו לחצי גמר הצ'מפיונס, ועם קצת מזל גם יכולות להיפגש בגמר, בשחזור של עונת 2012/2013. וכמובן שאין לשכוח את באייר לברקוזן, אלופת גרמניה הטריה, שהעפילה לחצי גמר הליגה האירופית ובהחלט יכולה לזכות בתואר, ובכך להוסיף נקודות לבונדסליגה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טבלת הסיכויים לנציגה נוספת בליגת האלופות, צילום: ללא
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר