שחקני מכבי תל אביב חוגגים את העפלה לפלייאוף היורוליג

דין למכבי תל אביב ודין לאחרות? ההתפרצות של ווייד בולדווין עוררה סערה חדשה

בעקבות העימות של מילוש תיאודוסיץ' עם שופט והעונש הכבד שקיבל, בסרביה חזרו לעונש הקל שהושת על כוכב מכבי תל אביב בנסיבות דומות • במדינה טוענים למוסר כפול והפליה כנגד הקבוצות שאינן חברות קבועות ביורוליג: "בולדווין בא להכות שופט וקיבל עונש מזערי, אבל זה בסדר כשאתה כוכב בקבוצה עשירה. איפה כאן הצדק?

למכבי תל אביב היו רגעי שיא רבים במהלך עונת היורוליג עד כה. לצד זאת היו גם כמה רגעי שפל, וביניהם הפסד החוץ לבאסקוניה לפני כחודשיים וחצי. הרגע הזכור מאותו המשחק הגיע בדיוק בסיומו, כאשר ווייד בולדווין התפרץ לעבר אחד השופטים. הגארד הצהוב זרק את הכדור בעוצמה והתקרב אל השופט בתנועה מאיימת וחריגה, עד כדי כך שהיה נראה כי הוא עומד לתקוף אותו פיזית.

על ההתנהגות הזו בולדווין נקנס ב-3,500 יורו אך חמק מעונש השעיה. בסרביה חזרו לאותו האירוע בעקבות העונש שקיבל השבוע מילוש תיאודוסיץ', והם טוענים כי ביורוליג יש בעיה של מוסר כפול וענישה מקלה כלפי חלק מהקבוצות.

בשבוע שעבר, במחזור הסיום של העונה הסדירה נגד אנאדולו אפס, גארד הכוכב האדום התווכח ממושכות עם אחד השופטים ולא חדל מכך גם אחרי שהורחק. ביורוליג החליטו להשעות משני משחקים את אחד מגדולי הרכזים שידע מהמפעל לצד קנס של 15,000 יורו. מדובר בעונש קשה בהרבה מזה שהושת על בולדווין, וב"קוריר" המקומי טענו כי זה משום שמכבי תל אביב, בניגוד לכוכב האדום, היא חברה קבועה במפעל ובעלת נציגות בהנהלה.

"איפה הצדק כאן, גבירותיי ורבותיי ביורוליג?", תהו ב"קוריר", "בולדווין ניגש להכות את השופט ואפילו לא חשבו להשעות אותו, בעוד את תיאודוסיץ' הרחיקו. היורוליג הראה שיש לו מוסר כפול בפעם המי יודע כמה, העונש של בולדווין היה מזערי על התנהגות דומה. ברור שזה בסדר שהכוכבים מהקבוצות העשירות עושים את זה, על אף שהחוקים צריכים להיות שווים לכולם".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו