20 אסירים ביטחוניים על כל אזרח, 40 אסירים עבור חיילות: ערוץ פרו-איראני מפרסם את עיקרי טיוטת ההצעה

ההסכם, לטענת ערוץ אל־מיאדין, יכלול שחרור של 33 חטופים - ביניהם אזרחיות, חיילות, קטינים, מבוגרים חולים ופצועים • שלושה חטופים ישוחררו בכל יום • חצי מהאסירים שישוררו עבור החיילות: אסירי עולם

תיעוד: משפחות חטופים חוסמות את דרך בגין // משה בן שמחון

ערוץ אל־מיאדין הפרו־איראני מפרסם היום (חמישי) את מה שטוען כעיקרי טיוטת ההצעה החדשה לעסקת חטופים. בין הפרטים שפורסמו: ההסכם יכלול שחרור של 33 חטופים - ביניהם אזרחיות, חיילות, קטינים, מבוגרים חולים ופצועים. שלושה חטופים ישוחררו בכל יום, ישראל תשחרר 20 אסירים ביטחוניים על כל חטוף אזרח. בתמורה לחיילות ישוחררו 40 אסירים ביטחוניים, חצי מהם אסירי עולם.

משפחות החטופים במחאה למען שחרור יקיריהם (ארכיון), צילום: אי.אף.פי

על פי הדיווח, הסכם המסגרת נועד לשחרר את כל החטופים הישראלים - אזרחים וחיילים - חיים או מתים. תחילה ישחרר ארגון הטרור שלושה חטופים ביום הראשון להסכם, תחילה את הנשים והחיילות, ושלושה חטופים נוספים כל שלושה ימים.

על פי הערוץ, הסכם המסגרת מורכב משלושה שלבים, ונועד להביא לשקט באזור לאורך זמן. השלב הראשון יימשך 40 יום עם אפשרות להארכה. הוא יכלול נסיגה מזרחה של צה"ל והתרחקות מאזורים מיושבים לקרבת הגבול, הפסקת טיסות מעל הרצועה לשמונה שעות ולעשר שעות בימים שבהם ישוחררו חטופים.

מחאת משפחות חטופים (ארכיון), צילום: גדעון מרקוביץ

הנסיגה הראשונה תתבצע בשלב הראשון אחרי שבעה ימים שבהם ישוחררו החטופות. כוחות צה"ל יתרחקו מדרך א-ראשיד.
ביום ה־22 של השלב הראשון ולאחר שחרור של 22 חטופים - כוחות צה"ל יבצעו נסיגה נוספת לאזור סמוך לגבול.

בנוסף, השלב הראשון יכלול הכלת הכנסת אספקה הומניטרית.
הוא יכלול שחרור 33 חטופים - ביניהם אזרחיות, חיילות, קטינים מבוגרים חולים ופצועים. בתמורה ישראל תשחרר 20 אסירים ביטחוניים על כל חטוף אזרח (נשים תמורת נשים, קטינים תמורת קטינים, מבוגרים תמורת מבוגרים).

בתמורה לחיילות ישוחררו 40 אסירים ביטחוניים, חצי מהם אסירי עולם. עד היום השביעי בשלב הראשון חמאס יגיש רשימה של כל החטופים הנותרים לשחרור ביום ה-34. הפסקת האש תוארך בהתאם למספר החטופים שיהיו ברשימה זו. 

קרובי חטופים הדליקו כתובת אש על איילון צפון: "חלאס", צילום: עמיר טרקל

על פי הדיווח באל מיאדין, מספר המחבלים שישוחררו על כל חטוף אינם מהווים בסיס למשא ומתן על מספר המחבלים שישוחררו בשלב השני. בשלב השני אמורים להשתחרר הגברים והחיילים. כמו כן בשלב הראשון יחלו דיונים עקיפים על שקט לאורך זמן בין הצדדים - עד ליום השישה עשר.

כמו כן דווח כי השלב השני והשלישי יימשכו כל אחד 42 ימים. השלב השלישי יכלול החזרה של גופות והתחלת תוכנית שיקום הרצועה שתתפרס על חמש שנים.

בכיר חמאס אוסמה חמדאן באל-מנאר טען: "אנחנו דבקים בכך שיהיה טקסטים ברורים לגבי הפסקת התוקפנות וסיומה, ונסיגה מכל עזה. ישראל מדברת על 20 אסירים על כל חיילת, זה הגיע ל-40, אנחנו אמרנו 50. את כל הנקודות האלה קיבלנו מהצד המצרי. אמרנו באופן ברור - הטיוטה הזאת בנוסחה הנוכחית שלה - העמדה שלנו שלילית כלפיה. יהיה דיאלוג מול המתווכים ולאחר מכן ניתן תשובה מלאה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר