"נציג חיזבאללה": בית המשפט קבע - חבר מועצת חיפה ישלם לרג׳א זעאתרה פיצויים בסך 70 אלף שקלים

חבר מפלגת חד״ש במועצת העיר זכה בתביעת לשון הרע שהגיש כנגד חבר אותה המועצה, מטעם מפלגת 'חיפה ביתנו' • הטענה - במהלך השנים 2019-2020 פרסם קורן שורה של 11 פרסומים מכפישים ומסיתים נגדו ונגד סיעתו • מארגון 'בצלמו' שייצג את הנתבע בהליך, נמסר: ״מדובר בהחלטה הזויה, זעאתרה אמר שהוא מעריץ את החיזבאללה אבל מבחינת השופטת הוא איש שוחר שלום"

רג'א זעאתרה (ארכיון). צילום: מישל דוט קום

השופטת כאמלה ג׳דעון מבית משפט השלום בחיפה פסקה היום (חמישי) לרג׳א זעאתרה, חבר מועצת העיר מטעם מפלגת חד״ש, תשלום פיצויים בסך 70 אלף שקלים, ועוד 10 אלף שקלים בגין שכר טרחת עורך דין, לאחר שזכה בתביעת לשון הרע כנגדו כשזכה להאשמות שונות ולכינויי "מחבל", ו-"טרוריסט" מפי חבר מועצת חיפה לשעבר, גרי קורן.

זעאתרה: "לא מתחרט ולא מתנצל על שאמרתי" (ארכיון) // שמואל בוכריס

קורן, אשר היה חברת מועצת העיר חיפה מטעם מפלגת 'חיפה ביתנו' נתבע לפני 4 שנים על ידי רג׳א זעאתרה בגין לשון הרע. לטענת זעאתרה, במהלך השנים 2019-2020 פרסם קורן באופן אובססיבי שורה של 11 פרסומים שקריים, מכפישים ומסיתים נגדו ונגד סיעת חד״ש אשר שמו אותו ואת חברי סיעתו מטרה לשנאה ואיומים.

בין היתר, כתב קורן על שהירה שלבי, מס׳ 2 במפלגת חד״ש במועצת העיר: ״גברת שהירה את לא תהיי הנציגה שלנו לערבית, את יכולה להיות נציגת העברית אצל חיזבאללה אולי, תודה ולהתראות. צריך להוציא אותך מהמדינה ולא מאולם המועצה״. בפרסום שני, כתב: ״נציגי חיזבאללה יושבים פה בחיפה״.

רג'א זעאתרה בהפגנה פרו-פלשתינית (ארכיון), צילום: הרצי שפירא

בפרסום נוסף, השווה את חברי המפלגה למחבלים: ״מי שחבר בארגוני מחבלים אין לו מקום במדינת ישראל״. בפרסום אחר תקף אישית את זעאתרה: ״הוא (מתכוון לזעאתרה) תומך בנסראללה, תומך בארגוני מחבלים שמזיקים לעם ישראל. אין להם מקום פה בחיפה ולא במדינה״. בפרסומים שונים כתב קורן בעמוד הפייסבוק שלו: ״נציגי חיזבאללה בעיר - סיעת חד״ש, רשימת הטרור המשותפת והגיס החמישי רג׳א זעאתרה״.

השופטת כתבה בפסק הדין שלה: ״כל אדם זכאי לחירות הדעה ולחירות הביטוי. וערכים אלה הם מערכי היסוד של כל חברה דמוקרטית". אך הוסיפה: ״הנתבע הוציא את דיבתם של התובעים לרעה באמצעות הפרסומים שפורסמו על ידו. הפרסומים חרגו ממתחם הסבירות והמידתיות ולכן הם אינם חוסים תחת ההגנה הקבועה בחוק, ומהווים עוולה על פי חוק איסור לשון הרע״.

קורן כתב: ״נציגי חזבאללה יושבים פה בחיפה״. רג'א זעאתרה (ארכיון), צילום: מישל דוט קום

חבר מועצת העיר לשעבר גרי קורן מסר בתגובה: ״פסק הדין הגיע אלי בזמן שאני בגבול הלבנון כבר למעלה ממאתיים ימים בהגנה על המולדת בתפקיד ביטחוני רגיש במיוחד. מדובר בניסיון הזוי למנוע ממני ומאזרחי ישראל למחות ולהיאבק במי שפוגע בנו ובוחר להיות לצד האויב. אני כמובן לא אוותר ואגיש ערעור במיידי. אני קורא לכם, אזרחי ישראל, זו לא פסיקה נגדי אישית אלא מאבק נגד הזכות שלנו, אזרחי ישראל הציונים והגאים במדינה, להילחם עליה מול מי שמנסה לפגוע בה. בואו והיו שותפים עימי במאבק״.

מארגון 'בצלמו' שייצג את גרי בהליך, נמסר: ״מדובר בהחלטה הזויה ומקוממת. רג׳א זעאתרה אמר בקולו שהוא מעדיף להפסיד מאות אלפי שקלים ולא לגנות את החיזבאללה. הוא אמר שהוא מעריץ את החיזבאללה והקים פה בארץ סניף של תנועת החרם העולמית. אבל מבחינת השופטת, רג׳א זעתרה הוא איש שוחר שלום. אנחנו כמובן נערער על ההחלטה ההזויה ונדרוש שגם בבית המשפט יבינו את מה שכל העם מבין - רג׳א זעאתרה מעריץ טרור ולא שוחר שלום״.

עיריית חיפה (ארכיון), צילום: הרצי שפירא

תגובת עו״ד אמיר פאח׳ורי שייצג את רג׳א זעאתרה: "למרות ההקלה בה נקט בית המשפט הנכבד, אנו מברכים על פסק הדין. גם אין ספק שהיום נפל דבר בציבוריות הישראלית. בית משפט בישראל קבע באופן תקדימי, כי ביטויי 'הבגדה' המופנים כלפי פוליטיקאים ערבים ומציירים אותם כ'אויב מבית' במטרה לשלול מהם את הלגיטימציה, הם ביטויי הסתה שאינם נכללים בתוך רפרטואר חופש הדעה".

"זו גם בשורה לכלל תושבי חיפה היהודים והערבים שמתנגדים לשיח פוליטי אלים, מסית ומתלהם, ודבקים בצורך לכונן חברה משותפת ומכבדת. לא פחות חשוב מכך, זו גם לבנה חשובה בקיר שמדינה מתוקנת צריכה להעמיד כדי להגן על מיעוט לאומי מפני ניסיונות הדרה והכפשה מסיתים ומסוכנים. אנו תקווה שפסק הדין יופנם היטב ע"י פוליטיקאים חסרי אחריות״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר