מחשיד ביותר: לוק האירוויזיון הועתק מנטע ברזילי?

הזמרת שמייצגת את סן מרינו באירוויזיון, עלתה על הבמה לחזרה הראשונה כשהיא לבושה באופן דומה מאוד ללוק של נטע ברזילי מ-2018 • בעוד שהסטייליסט איתי בצלאלי האשים בהעתקה, מעצב השמלה לא חושב שמדובר בגנבה אמנותית

נטע ברזילי. צילום: EPA

בעוד שאתמול (שלישי) במהלך החזרה הראשונה על בימת האירוויזיון במאלמו, נחשף לוק המופע של עדן גולן, עליו אחראים מעצב האופנה אלון ליבנה והסטייליסט איתי בצלאלי, נחשפה סוגיית לבוש אחרת שהטרידה את המשלחת.

להקת "מגרה", שמייצגת את המדינה סן מרינו, עלתה על הבמה על מנת לבצע את החזרה הראשונה שלה ומיד לאחר מכן הואשמה על ידי הסטייליסט הבכיר איתי בצלאלי בהעתקה של הלבוש והסטיילינג של "טוי", שיר האירוויזיון הזכור לכולנו שביצעה נטע ברזילי והביא ניצחון בתחרות בשנת 2018.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Eurovision Song Contest (@eurovision)

תחילה, בצלאלי שיתף בסטורי שלו תמונה מתוך פוסט בעמוד האינסטגרם הרשמי של האירוויזיון, בה מתועדת החזרה הראשונה של סן מרינו. מעל התמונה הוא כתב: "טוי?" והוסיף את התמונה המקורית של ברזילי מאירוויזיון 2018, על מנת שיהיה אפשר להשוות.

מאוחר יותר, העלה בצלאלי סרטון טיקטוק, בו סיפר על התקרית. "טוב, זה מטורף", פתח. "כמו שאתם יודעים, אני באירוויזיון עם עדן גולן ונאמבר אחד לפנינו עלתה הזמרת הזאת עם הלוק הזה לבמה", סיפר והוסיף תמונה של הלוק המועתק.

@itay_bezaleli

"מי מספר לה שנטע ברזילי לבשה את זה לפני 6 שנים?", אמר בציניות. "זו לא השראה, זו העתקה. העתקה גרועה, אבל העתקה".

האאוטפיט שלבשה ברזילי בשנת 2018, כולל מעין שמלת קימונו קצרה בצבעי ורוד ושחור, עם תסרוקת זהה לזו של נציגת סן מרינו. את השמלה המקורית עיצב מאור צבר, מעצב ישראלי המתמחה בעיצוב כובעים ייחודיים ותלבושות למופעים.

השמלה המקורית של נטע ברזילי מאירוויזיון 2018, צילום: AFP

בניגוד לבצלאלי, צבר שומר על רוח אופטימית יחסית. בתגובה ראשונה ל"ישראל היום" הוא סיפר: "מבחינתי בעיקר מה שדומה זו הצבעוניות ואולי אורך השמלה. זה כן מזכיר במעט את הבגד והם היו יכולים להיות קצת יותר מקוריים אבל אני באופן אישי לא חושב שזו גנבה אמנותית. אין לנו בעלות על הצבעוניות הזו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר